به کدامین گنــاه ... ؟!!!

شکست وجود ندارد فقط نتیجه کار است که گاهی به دل شما نمی نشیند.آن قدر راه را عوض کنید تا به مقصد برسید

به کدامین گنــاه ... ؟!!!

شکست وجود ندارد فقط نتیجه کار است که گاهی به دل شما نمی نشیند.آن قدر راه را عوض کنید تا به مقصد برسید

پیشگویی عصر غیبت

از پیامبر گرامی اسلام روایت شده که فرمودند:

به زودی زمانی فرا می رسد که شکمهای مردم،خدایان آنها؛ زنانشان،قبله ی آنها؛ پول و ثروتشان ، دین آنان و شرافتشان،اموال و دارایی آنها خواهد بود.

از ایمان جز اسمی،از اسلام جز نشانه ای و از قرآن جز درسی باقی نخواهد ماند.

ساختمان مساجد آنها،آباد و پر رونق؛اما دلهایشان،ویران و خالی از هدایت است.

دانشمندان دینی آنان،بدترین آفریدگان خدا بر روی زمین خواهند بود. در چنین زمانی خداوند آنان را به چهار بلا مبتلا می سازد: 1-ظلم پادشاه. 2-خشکسالی روزگار. 3-ستمگری والیان. 4-ظلم قاضیان.

اصحاب حضرت از این گفتار شگفت زده شدند و گفتند:ای رسول خدا! آیا آنان بت می پرستند؟

پیامبر اکرم فرمودند:آری!هر درهم نزد آنها بتی است.

بسم رب المهدی ارواحنا فداه
 
 
 
...........  چهل پله عروج  ............
 
 
هر کس چهل روز، خود را برای خدا خالص گرداند، چشمه های دانش و حکمت از قلبش فوران خواهد کرد و بر زبان او جاری خواهد شد.
 
« حضرت محمد صلی الله علیه و آله »
 
*  *  *  *  *  *
انسانهایی که در پی ارتقاء، اوج گرفتن و آدم شدن هستند، به دنبال بهانه اند تا یک به یک پله های ترقی را بپیمایند؛ و یکی از این گامهای بلند، با چله نشینی محقق میشود.
 
چرا چهل ؟
 
پختگی و رسیدن خامی ها احتیاج به گذر از یک دوره دارد؛ همچنان که هر گل و میوه ای دوران معین خود را باید طی کند تا پخته شود. چهل برای بسیاری از تحولات معنوی، عددی کارساز و کلیدی است.
 
بیشتر انبیاء در چهل سالگی مبعوث شده اند و مناجاتهای خاص انبیاء و اولیاء اکثرا در دوره های چهل روزه بوده است. از جمله دعوت خداوند از حضرت موسی(علی نبینا و علیه السلام) در کوه طور که دوره ای سی روزه بوده لیکن خدای متعال ده روز نیز بدان افزود تا این سنت بر هم نخورد و چهل کامل شود.
 
گویند آدم(علیه السلام) چهل روز گریه کرد تا توبه اش پذیرفته شد. و گویند نطفه پاکترین پاکان مادر ائمه طاهرین زهرای اطهر(سلام الله علیها) پس از آنکه حضرت محمدصلی الله علیه و آله و همسر گرامی اش خدیجه(علیهاالسلام) چهل روز آداب خاص را رعایت کردند، منعقد شد. و نیز وارد است که در جمعی که حداقل چهل نفر باشند، اگر دست به دعا بردارید دعای شما رد نخواهد شد. و چنین است که اگر پیش از دعا برای خود، برای چهل مومن دعای خیر و طلب آمرزش کنید، آنچنانکه در قنوت نماز وتر است، خداوند شما را خواهد آمرزید.
 
به هر صورت، اگر در پی آنید که برای اتقای کیفی درجات انسانیت گامی بردارید، این گوی و این میدان. آنانکه به جایی رسیده اند، جز از این راه نرفته اند.
 
 
چرا از اول ماه ذیقعده چله را برداریم؟
 
چون اگر از اول ماه ذیقعده شروع کنیم چهل روز خود را به عید قربان ختم میکنیم و انشاءالله با جلب توفیقات حضرت حق در آن روز میتوانیم شیطان نفس خود را کت بسته به قربانگاه ببریم و به پاداش مجاهدت و مبارزه ای که با پیروزی به پایان خواهیم رساند، از حضرتش عیدی واقعی دریافت میکنیم. چون این چهل روز از طرف خدا انتخاب شده است روش بسیاری از انبیاء، علما و صلحا بر این بوده است که چنانچه چله ای را در نظر داشته باشند آن را با تقویم الهی منطبق کنند.
 
پیامبر خاتم(صلی الله علیه و آله) بروشنی میفرمایند:
«در این دوره خود را برای خدا خالص کنید.»
 
درستان را بخوانید، کارتان را انجام دهید، خوراکتان را بخورید، ورزشتان را بکنید، دید و بازدیدتان را بروید و... اما همه کارهایتان برای خدا باشد. لحظه لحظه به یاد خدا باشید. در هر حرکت و سکون او را در نظر آورید. نیت خود را خدایی کنید. نمیخواهد کارهای شاق و ریاضتهای عجیب و غریب انجام دهید؛ زندگی کنید،
 اما برای خدا
آنچه را که خدا میپسندد انجام دهید و آنچه را خوش ندارد فراموش کنید.
 
امام باقر(علیه السلام) میفرمایند:«کمترین پاداش این حرکت چهل روزه این خواهد بود که درد و دوای دنیا را خواهید شناخت، راه و رسم زندگی به شما القاء خواهد شد، حکمت و دانش صحیح در قلب شما محکم و از قلب بر زبانتان جاری خواهد شد.»
روزهای پایانی این دوره با اعمال حاجیان در مکه و عرفات و منی مصادف خواهد بود با انجام اعمالی میتوان در ثواب حاجیان شریک بود و از توجه ذات باری تعالی به زائران خانه اش نیز بهره برد. هر چند بنده معتقدم اگر این اربعین را خوب برگزار کنیم چه بسا حظ و بهره های بیشتر از حج نصیب ما شود.
 
التماس دعای فرج
یاعلی